Arhīvs

Žūrija

Daira Aboliņa

Kinokritiķe, starptautiskās kinokritiķu asociācijas FIPRESCI Latvijas nodaļas vadītāja, maģistra grāds žurnālistikā (Latvijas Universitāte) un maģistra grāds kinozinātnē (VVKI –VGIK). Kopš 90. gadu sākuma veido raidījumus LTV, kas veltīti kino procesa atspoguļojumam Latvijā un pasaulē. LTV dokumentālo filmu scenāriste un redaktore. Bijusi Latvijas Kultūrkapitāla Filmu padomes un Latvijas Nacionālā kino centra eksperte, strādājusi starptautiskajās žūrijās Venēcijā, Leipcigā, Maskavā, ir Eiropas Filmu akadēmijas biedre. Kinoteātra Splendid Palace filmu programmu kuratore.

Antra Cilinska

Režisore-producente, kopš 1994. gada Jura Podnieka Studijas direktore, kopš 2009. gada Latvijas Kultūras akadēmijas pasniedzēja. Filmu montāžas režisore Rīgas kinostudijā (1981-1990), piedalījusies tādu filmu veidošanā kā „Veļ Sīzifs akmeni” (rež. J.Podnieks, 1985.), „Vai viegli būt jaunam?” (rež. J.Podnieks,1986, FIPRESCI balva Leipcijas kinofestivālā), „Kā Tev klājas, Rūdolf Ming?” (2010.), “Divas sievietes” (2014., rež. V. Glagoleva, Krievija, Francija, Latvija), “4.Maija Republika” (2014.). Sadarbojusies ar Channel 4, BBC, Central TV, TVE (Lielbritānija), NHK (Japāna).

Renārs Vimba

Režisors, studējis režiju un operatormākslu Latvijas Kultūras akadēmijā un Baltijas Filmu un Mediju skolā Tallinā. Papildinājis profesionālās zināšanas leģendārā profesora Vladimira Fenčenko Scenāristu un režisoru kursos Maskavā. Viņa pilnmetrāžas debijas filma “Es esmu šeit” saņēmusi Berlīnes starptautiskā kinofestivāla konkursa programmas “Generation” kategorijas “14plus” galveno balvu – Kristāla lāci, virkni balvu festivālos citviet pasaulē, kā arī trīs Lielos Kristapus kategorijās Labākā pilnmetrāžas filma, Labākais scenārijs un Labākā aktrise. Vimbas darbu atzinīgi novērtējuši tādi izdevumi kā Variety, The Hollywood Reporter, Screen Daily un Cineuropa.

Larisa Maljukova (Лариса Малюкова)

Kino kritiķe, scenāriste, filozofijas doktore, interneta žurnāla “Novaja Gazeta” (Krievija) autore, FIPRESCI un ASIFA dalībniece, Krievijas Kino fonda eksperte, regulāri publicējas tādos Krievijas preses izdevumos kā "Iskusstvo Kino"/Cinema Art, The Soviet film", “Séance, "Izvestia", viņas grāmata “Beyond/Cinema” saņēmusi Krievijas Kino kritiķu ģildes Baltā ziloņa balvu kā pirmais nopietnais pētījums par Krievijas animāciju, tās izaicinājumiem un veiksmēm, nozīmīgākajiem producentiem, māksliniekiem un studijām.

Agņeška Orila (Agnieszka Oryl)

Varšavas Starptautiskais filmu festivāls (Polija), strādājusi televīzijā kā reportāžu un translācijas operatore un redaktore kopš 2000. gadu sākuma. Specializējusies televīzijas un filmu pēcapstrādē un krāsu korekcijā. Studējusi Polijas kino Polijas Kultūras institūtā Varšavas Universitātē. Kopš 2014. gada strādā Varšavas Starptautiskajā filmu festivālā par programmas un festivāla koordinatori.

Alisa Simona (Alissa Simon)

“Variety”, Palmspringsas Starptautiskais kino festivāls (ASV), filmu kuratore vairāk nekā 25 gadus, 1999. gadā saņēmusi apbalvojumu kā Gada cilvēks Čikāgā – par inovatīvo darbu Mākslas Insitūta Kino centra vadībā un filmu programmu kuratores amatā. Savu karjeru sākusi Valkera mākslas centra Filmu nodaļā (Mineapole), kā arī Starptautiskajā Fotogrāfijas muzejā Džordža Īstmena mājā Ročesterā. Papildus darbam festivālā viņa raksta filmu kritikas Variety un ir strādājusi starptautiskās žūrijās filmu festivālos Busānā, Belgradā, Amsterdamā, Sarajevā, Sanfrancisko, Turīnā, Ļubļanā, Vankūverā, Monreālā uc.

Fridriks Tūrs Fridriksons (Fridrik Thor Fridriksson)

Režisors (Islande) karjeru kino uzsācis 80. gadu sākumā, veidojot eksperimentālās un dokumentālās filmas, tostarp sadarbojoties arī ar Bjorku. 1990. gadā dibinājis The Icelandic Film Corporation – nozīmīgāko Islandes filmu kompāniju, kas sadarbojusies ar daudzām pasaulē pazīstamām kinostudijām, piemēram Larsa fon Trīra Zentropa vai Frānsisa Forda Kopolas American Zoetrope. Fridriksona otrā pilnmetrāžas filma “Dabas bērni” (Children of Nature) saņēma Oskara nomināciju kā labākā ārvalstu filma.